تمدید ثبت نام خودرو‌های وارداتی تا روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) واعظ‌زاده، مدیر عامل جدید شرکت پدیده کیست؟ + سوابق گزارشی از وجود سکه‌های تقلبی در بازار مشهد نداریم بورس در کما | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) برادران: مالیات طلا فقط مربوط به اجرت است خراسان رضوی، در صدر میزان بازرسی از واحد‌های صنفی اصناف کشور طلا وارد مسیر نزولی شد (امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لاستیک گران شد + جزئیات نحوه خرید لاستیک دولتی (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امروز از اولین عرضه‌اولیه سال ۱۴۰۳ جا نمانید + زمان ثبت سفارش (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فایل‌های متنوع اجاره در محله جانباز مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار استاندار خراسان‌رضوی با یک هیئت سرمایه‌گذاری از کشور عمان | ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه زائران توافق صنف طلا با ثبت آمار معاملات و حمل در سامانه جامع تجارت چرا ثبت اطلاعات طلافروشان در سامانه جامع تجارت الزامی شد؟ حباب سکه به کاهش نرخ دلار واکنش نشان نداد! + جدول (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیاتی از تعطیلی رسمی جمعه و شنبه + فیلم «تعهد ارزی» و «کمبود واگن‌های باری» فصل مشترکِ دغدغه‌های صادرکنندگان خراسان رضوی قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزان مالیات پرداختی اصناف در هر سال چقدر است؟ + جدول مجرد‌ها هم می‌توانند یارانه خود را تفکیک کنند؟ علت کاهش و ماندگاری نرخ دلار در کانال ۵۹ هزار تومان چه بود؟ (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وام ۱۸۵ میلیون تومانی بدون سود دریافت کنید + جزئیات محدودیت عجیب سایپا برای متقاضیان طرح پیش فروش خودرو (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) واعظ‌زاده مدیرعامل شرکت پدیده شد کاهش نرخ رشد پول در فروردین ماه ۱۴۰۳ گران‌فروشی در صدر تخلفات بانوان آرایشگر در مشهد | مهر و موم یک آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ادعای عبدالناصر همتی درباره چاپ نشدن پول‌های بدون پشتوانه‌

  • کد خبر: ۸۶۲۰۳
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
  • ۲
ادعای عبدالناصر همتی درباره چاپ نشدن پول‌های بدون پشتوانه‌
رئیس اسبق بانک مرکزی گفت: از نظر اصول حسابداری امکان انتشار پول بی پشتوانه وجود ندارد و در سال‌های ۹۸ و ۹۹ هیچگونه پول بدون پشتوانه‌ای در بانک مرکزی چاپ نشده است و آنچه که براساس تکالیف قانونی در بانک مرکزی انجام شده است.

به گزارش شهرآرانیوز. عبدالناصر همتی رئیس اسبق بانک مرکزی در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: اخیرا مطلبی مطرح شده است که گویی در سال‌های گذشته پول بی پشتوانه منتشر شده است و لذا به این دلیل رشد پایه پولی بالا بوده است.

همتی تاکید کرد: لازم است اشاره شود که از نظر اصول حسابداری امکان انتشار پول بی پشتوانه وجود ندارد و در سال‌های ۹۸ و ۹۹ هیچگونه پول بدون پشتوانه‌ای در بانک مرکزی چاپ نشده است و آنچه که براساس تکالیف قانونی در بانک مرکزی انجام شده است، خرید ارز‌های مسدودی دولت و صندوق توسعه ملی و پرداخت ریال به دولت در ازای آن، برای تامین هزینه‌های ضروری کشور بود که منجر به افزایش خالص ذخایر خارجی بانک مرکزی شده است. در نتیجه پول با پشتوانه ارز‌های مسدودی و طبق تکلیف قانونی انتشار یافته است.

وی نوشت: کاهش اندک رشد پایه پولی در ماه‌های اخیر نیز به خاطر استفاده حدود ۲ میلیارد دلار از همان ذخایر ارز‌های مسدودی قبلا خریداری شده در چین و عراق برای واردات واکسن‌های کرونا و نهاده‌های کشاورزی بوده است که به دلیل رفع محدود مسدودیت و فروش آن توسط بانک مرکزی موجب برگشت ریال آن به بانک مرکزی شده است.

ادعای عبدالناصر همتی درباره چاپ نشدن پول‌های بدون پشتوانه‌

وی عنوان کرد: امید است با رفع تحریم‌ها و امکان استفاده از ارز‌های مسدودی و صادراتی از فشار برای رشد پایه پولی و انتشار پول برای رفع مشکلات دولت کاسته شده و منجر به کاهش پایدار رشد پایه پولی و نقدینگی بشود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
0
اگه بدون پشتوانه نبود که باعث تورم نمیشد، در ضمن به قول مافوقت ملاک جیب مردم است نه اصول حسابداری شما، افتاد
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
احسنت
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->